چکیده :
آموزش پیش دبستانی جریان قانونمند و هدفداری از تربیت به معنای اعم است که کودکان گروه های سنی 5 تا 6 سالگی را براساس خصوصیات و سطح پیشرفتشان با فراهم نمودن محیطی سرشار از انگیزه پوشش میدهد. در این جریان ، پیشرفت فیزیکی، عقلانی، روحی و اجتماعیکودکان به بهترین وجه در مسیر ارزشهای فرهنگی جامعه هدایت میشود.مقطع پیشدبستانی، مرحله ای است که پیشرفت کودک بسیار سریع است. آموزش فراهم شده در ایندوران ، بر روند پیشرفت کودک در سالهای آتی تأثیر بسیار دارد.
تحقیقات درازمدت نشان می دهد که قسمت اعظم نگرشهای مکتسبه دوران کودکی، شخصیت،دیدگاهها، عادات، اعتقادات و سیستم ارزشی شخصی را در سالهای بزرگسالی وی شکل میدهد. به طوری که این سن را شروع فعالیت های اجتماعی و فرهنگی خودانگیخته دانسته اند .
با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع نحوة برخورد و محیط مدرسه در نحوه و جهت رشد دانش آموز در تمامی سال های تحصیل و زندگی تأثیراتی چشمگیر وفراموش نشدنی دارد زیرا مدرسه جانشین و قائم مقام خانواده است و مربی جانشین مادر است.در سالهای نخست مدرسه ، اثر معلم در شخصیت کودک مهمترین و یگانه عامل مؤثر در محیط مدرسه است. گرایش معلم نسبت به شغل معلمی و کودکان اهمیت فراوان دارد معلمی که کارش و کودکان را دوست دارد وبا علاقه و رغبت انجام وظیفه می کند سبب می شود رشد شخصیت تمام کودکان آرام تر و بهتر صورت گیرد .
درباره این سایت