فردریک فروبل، بنیانگذار کودکستان
ایشان مرحله پیش از دبستان را گامی اساسی در پلکان تجربه ی زیستی می دانست .ایشان عقیده داشت:
- هدف آموزش وپرورش باید رشد طبیعی کودکان باشد.
- برنامه درسی کودک ـ محور و بر پایة طبیعت و علائق کودکان باشد.
- وضعیت کودک محترم شمرده شود.
- برنامهها، نظامدار و سازمان یافته و در جهت پیشرفت گام به گام کودک باشد ،
- تعادل بین آزادی و ساختار را حفظ کند.
- بازی اساسیترین پایه برای رشد کودک محسوب میشود.باید قسمتی از برنامة روزانه را به بازی آزاد اختصاص داد.
ادامه مطلب
درباره این سایت